Araştırma ve ödevleriniz için her türlü kaynağı ve dokümanı En Geniş Araştırma ve Ödev Sitesi: www.arsivbelge.com ile bulabilir ve İsterseniz siz de kendi belge ve çalışmalarınızı gönderebilirsiniz!
Her türlü ödev ve dokümanı
www.arsivbelge.com ile kolayca bulabilirsiniz!

Araştırmalarınız için Arama Yapın:


Araştırmalarınız için Arama Yapın:

  
                    

Ard İzlenimcilik (Post Empresyonizm)
www.arsivbelge.com
Ard İzlenimcilik - Post Empresyonizm (Geç İzlenimcilik)Ard İzlenimcilik (Post Empresyonizm) dokümanıyla ilgili bilgi için yazıyı inceleyebilirsiniz. Binlerce kaynak ve araştırmanın yer aldığı www.arsivbelge.com sitemizden ücretsiz yararlanabilirsiniz.
Ard İzlenimcilik (Post Empresyonizm) başlıklı doküman hakkında bilgi yazının devamında...
Ödev ve Araştırmalarınız için binlerce dokümanı www.arsivbelge.com sitesinde kolayca bulabilirsiniz.

Ard (Geç) İzlenimcilik (Post Empresyonizm)

Ard izlenimcilik, 19. yüzyılın sonlarına doğru Fransada İzlenimciliğin kurallarına tepki olarak doğdu. Art İzlenimcilik'in temsilcileri olan sanatçılar, sanat yaşamlarına izlenimcilikle başlamışlardır. Fakat bu izlenimcilik akımının kimi sınırlamalarını aşmak ve resimlerine kendi kişiselliklerini katmak istediler. Zamanla kişisel anlatım resimlerine yansıdı. İzlenimciliğin canlı ve parlak renkleri yanında, gelenekselin dışına çıkan konu anlayışı da bu sanatçıları etkilemeyi sürdürdü. Bu akım sonraları yerini Fovizm ve Kübizm’e bıraktı ve bu yeni akımlara öncü oldu.

Başlıca temsilcileri:

  • Paul Cézanne (1839-1906)
  • Georges Seurat (1859-1891)
  • Paul Signac (1863-1935)
  • Vincent van Gogh (1853-1890)
  • Paul Gauguin (1848-1903)
  • Henri de Toulouse-Lautrec

PAUL GAUGIN (1848-1903)

Gaugin, Üç Tahitili.

Gaugin, Üç Tahitili.

  • Empresyonistlere düşünceye yer vermedikleri için karşı çıkar.
  • Doğanın değil, kendi gerçeğini yapar.
  • İçe dönüktür.
  • Sanatında renk ve form çok önemlidir.
  • Satıhta renkler.
  • Renklerde geçiş yok.
  • Kullandığı renkler doğal renkler değil.
  • Hislerini yansıtan renkler kullanıyor (ekspresyonist).
  • Geniş lekeler.
  • Öğüdü, “işinize yaramıyorsa gölge kullanmayın”.
  • Gölgeyi de form olarak yapar.
  • Perspektif yok.
  • Soyut motifler kullanır.
  • Dekoratif.
  • Yalın, ayrıntısız.
  • Felsefi.
  • Japon resim sanatından etkileniyor.
  • Parçalardan bütüne gider.
  • Yumuşak kıvrımlı formlar kullanır.
  • Sembolik karakterleri renkleriyle vurgular.
  • İlkel sanatı resme sokuyor.
  • Önce Empresyonist, sonra Sembolist ve Ekspresyonist.
  • Gaugin’in ilk müşterisi Degas olmuş.

PAUL CEZANNE (1839-1906)

Cezanne, Mont Sainte-Victoire, 1904.

Cezanne, Mont Sainte-Victoire, 1904.

  • Akademik sanatın kurallarının doğaya aykırı olduğu konusunda Empresyonistlerle aynı görüşte.
  • Empresyonistlerin aksine, değişmeyeni yakalamak istiyor.
  • Amacı, gözün gördüğü, görmediği doğanın arkasında yatan değişmeyen dengeye ulaşmak.
  • Felsefesi Klasik, resimlerin yapılışı Modern.
  • Dengeli.
  • Perspektif ve hacim olmadan renk ile uzaklık yakınlık veriyor.
  • Renkleri birbiri üstüne getirerek bambaşka bir perspektif yaratıyor.
  • Ama, resminde renkten çok form önemli.
  • Konstrüktif.
  • Çok uzun zamanda bitiriyor resimlerini.
  • Kompozisyona uygunluk için deformasyon kullanıyor.
  • Titiz hesaplarla koyuyor lekeleri.
  • Derinlik duygusunu geleneksel olmayan yöntemlerle vermek istiyor.
  • Dengenin geometri ile sağlanabileceğini düşünüyor.
  • Doğayı, koni, prizma ve silindire indirebilmenin gerekli olduğuna inanıyor.
  • Modern sanatın babası.
  • Kübizm akımının öncüsü.

Post Empresyonistler Hakkında

Post Empresyonist olarak adlandırılan ressamlar aslında bir grup oluşturmazlar. Terim ilk kez, kendisi de bu kümeye dahil edilen Roger Fry tarafından, 1910 yılında Grafton Galeri’de açılan sergiye verilen “Manet ve Post Emprosyanistler” başlığında kullanılmıştır. İzlenimci gelenekle ilişkili olan bu ressamların en tanınmışları, Cézanne, Van Gogh, Gauguin’ dir. İzlenimciliğin etkisini paylaşan ve bu akımın kesin nesnelliğine mesafeli duran ve daha anlamlı bir yere varmak isteyen sanatçılar, yirminci yüzyıl sanatı için hem kuramsal düzeyde, hem de uygulamada birçok başlangıç noktaları sağladılar.


Ekleyen:Ümit SERT
Kaynak:(Alıntıdır)
Aradığınız Dokümanı Bulamadıysanız, Farklı Araştırmalar Yapmak İstiyorsanız Site İçi Arama Yapabilirsiniz!

Ödev ve Araştırmalarınız için www.arsivbelge.com Sitesinde Kaynak Arayın:

Ödev ve Araştırmalarınız için Arama Yapın:
     Benzer Dokümanları İnceleyin
İzlenimcilik (Empresyonizm)(5353)

          Tanıtım Yazıları
      
Türkçe İtalyanca ve Almanca Cümle Çevirisi İçin Birimçevir Sitesi

Esenyurt, Beylikdüzü ve Kartal Bölgelerinde Satılık Daire İlanları

Belge Çevirisi

Siz de Tanıtım Yazısı Yayınlamak İçin Tıklayın

Diğer Dökümanlarımızı görmek için: www.arsivbelge.com tıklayın.          

Siz de Yorum Yapmak İstiyorsanız Sayfanın Altındaki Formu Kullanarak Yorum Yazabilirsiniz!

Toplam Yorum Sayısı: 4

Önceki Yorumları Göster!

Son 5 Yorum Aşağıda Listelendi!

merhaba :/ - 25.02.2015, 21:38
 

empresonizm konusundan sonra ne konusu  var söylersenız sevınırım ??


empresyonizm konusundan sonra - 26.02.2015, 09:05
 

Sürrealizm (gerçeküstücülük) var diye biliyorum ben


melisa gömez - 12.02.2017, 09:49
 

güzell beyendim kısmen


sucuk - 23.09.2017, 05:15
 

çok güzel


Yorum Yaz          
Öncelikle Yandaki İşlemin Sonucunu Yazın: İşlemin Sonucunu Kutucuğa Yazınız!
Ad Soyad:
          
Yorumunuz site yönetimi tarafından onaylandıktan sonra yayınlanacaktır!