Araştırma ve ödevleriniz için her türlü kaynağı ve dokümanı En Geniş Araştırma ve Ödev Sitesi: www.arsivbelge.com ile bulabilir ve İsterseniz siz de kendi belge ve çalışmalarınızı gönderebilirsiniz!
Her türlü ödev ve dokümanı
www.arsivbelge.com ile kolayca bulabilirsiniz!


Araştırmalarınız için Arama Yapın:



Super Oyunlar Oyna

  
Çok Gezen mi – Çok Okuyan mı Bilir Tez Savunmaları

                    

www.arsivbelge.com
Çok Gezen mi – Çok Okuyan mı Bilir Tez Savunmaları dokümanıyla ilgili bilgi için yazıyı inceleyebilirsiniz. Binlerce kaynak ve araştırmanın yer aldığı www.arsivbelge.com sitemizden ücretsiz yararlanabilirsiniz.
Çok Gezen insanlar bizzat hayatla iç içe olur. İnsan okuduklarını unutur, ama yaşadığını unutmaz. Çok Gezen bilgiyi bizzat yerinde görür ve öğrenir. Görmek başkadır. Gezerek öğrenmek birçok duyuya hitap ettiği için daha kalıcıdır. Kitaptan okumak teorik bilgidir, gezmek ise pratik bilgidir ve en kalıcı öğrenme bizzat yaparak yaşayarak öğrenmedir. Keşfetmek, keşfedileni okumaktan daha yararlıdır, daha akılda kalıcıdır. Münazara yarışmasında biraz rakibe zorluk çıkaracak ve rakibin tezini çürütecek bir yaklaşımda bulunacak olursak okuyan insan sadece okuduğuyla kalır ve okuduğu şeyle ilgili bir fikir edinebilir ama gezen bir insan uygulamalı olarak öğrenir.

Çok Gezen mi – Çok Okuyan mı Bilir Tezleri Savunmaları

Çok Gezen Daha Çok Bilir tezi savunması için bilgiler:

Çok Gezen insanlar bizzat hayatla iç içe olur.

İnsan okuduklarını unutur, ama yaşadığını unutmaz.

Çok Gezen bilgiyi bizzat yerinde görür ve öğrenir. Görmek başkadır. Gezerek öğrenmek birçok duyuya hitap ettiği için daha kalıcıdır.

Kitaptan okumak teorik bilgidir, gezmek ise bizzat pratik bir bilgidir ve en kalıcı öğrenme bizzat yaparak yaşayarak öğrenmedir. Keşfetmek, keşfedileni okumaktan daha yararlıdır, daha akılda kalıcıdır.

Münazara yarışması sırasında biraz rakibe zorluk çıkaracak ve rakibin tezini çürütecek bir yaklaşımda bulunacak olursak okuyan insan sadece okuduğuyla kalır ve  okuduğu şeyle ilgili bir fikir edinebilir ama gezen bir insan uygulamalı olarak öğrenir  yani bizzat yaşar diyebiliriz ve böylece rakibe bir zorluk çıkarabiliriz.

Çok gezen kişiler farklı insan ve kültürlerle tanışıp bilgi haznelerini büyültürler.

Çok Okuyan Daha Çok Bilir tezi savunması için bilgiler:

 Münazarada önemli bir konu savunma yapmaktır. Ne kadar iyi savunma yaparsanız , karşı tarafa ne kadar az fırsat verirseniz ve ne kadar kuvvetli argüman geliştirirseniz o kadar iyi olacaktır.

Çok okuyan daha çok bilir başlığını savunan takım örnek olarak şu tezleri sunabilir ;

Ansiklopediyi açıp bir anda dünyanın öbür ucundaki bilgilere bile ulaşılabilir , işte bu yüzden insan ne kadar gezerse gezsin okumakla edindiği bilgileri edinemez, buna ömrü yetmez ki.

Kitaplardaki birçok bilgiye ulaşmak daha kolay olduğu halde gezmek uzun bir zaman alan ve her zaman mümkün olmayan bir durumdur. Bu nedenle gezmeden de iyi bilmek ve iyi öğrenmek mümkündür.

Gezmek yerine okursak kısa zamanda çok bilgiye sahip olabiliriz ve bunlar  kitaptan silinmez, unutursak bile yine açıp okuyabiliriz. Ama gezilen yerler unutulabilir.

Teorik bilgileri sadece ve sadece okumakla elde edebiliriz, okumadan gezmenin de bir faydası olmayacaktır.

Okumanın getirdiği hayal gücünü gezilen yerleri gören gözler ve klavuzlarlar bile oluşturamaz. İnsan sonuçta ne kadar çok yeri gezse de hep bi yerler eksik kalacaktır. Fakat insan okumayla gitmeyi hayal bile etmenin zor olduğu bir yer hakkından çok önemli bilgilere sahip olabilir.

Gezilen yerler hakkında okumadan nasıl bilgi alınabilir?

Ekleyen:Ümit SERT
Kaynak:(Alıntıdır)
Aradığınız Dokümanı Bulamadıysanız, Farklı Araştırmalar Yapmak İstiyorsanız Site İçi Arama Yapabilirsiniz!

Ödev ve Araştırmalarınız için www.arsivbelge.com Sitesinde Kaynak Arayın:

Ödev ve Araştırmalarınız için Arama Yapın:
     Benzer Dokümanları İnceleyin
Çok Gezen mi Çok Okuyan mı bilir? (Münazara örneği)(149986)

Çok Gezen Bilir Tez Savunması örneği(52572)

Para Her Kapıyı Açar Münazara Savunması(14501)

Küresel Çevre Kirlenmesi Makale Örneği(14354)

Bitirme Tezi Şabonu(3854)

                    Sponsorlu Dokümanlar
      
Türkçe İtalyanca ve Almanca Cümle Çevirisi İçin Birimçevir Sitesi

Esenyurt, Beylikdüzü ve Kartal Bölgelerinde Satılık Daire İlanları

Belge Çevirisi


Diğer Dökümanlarımızı görmek için: www.arsivbelge.com tıklayın.          

OZAN DURAN - 30.05.2014, 17:47
 

ÇOK GÜZEL BİZDE SINIFTA YAPACAZ BY


doğa ceren şimşek - 02.06.2014, 11:07
 
  1. teşekkür ederim çok işime yaradı. :D

çok gezen bilir - 24.09.2014, 19:52
 

bizde yarın yapacağız önce diyer konuydu ama biz değiştirmek istedik


çok gezen bilir - 26.09.2014, 09:48
 

işme yaradı çok teşekkür ederim 


çok okuyan bilir - 28.09.2014, 20:14
 

çok teşekkürler


iloş - 02.10.2014, 09:23
 

harika canım çoook işime yaradı thank you

 


çok gezen bilir - 09.10.2014, 18:29
 

kazandıkkk :D


muratkaraarslan - 10.10.2014, 08:18
 

okuyan okuyan okuyan

 


hayri sayın - 22.10.2014, 19:47
 

bizde yarın yapacaz münazarayı grş byy

 


HAYRİ SAYIN - 22.10.2014, 20:05
 

KAZANDIKK :D


çok okuyannnnn - 08.11.2014, 17:24
 
  • kazandıkkkkk

çok gezennnnnnn - 21.11.2014, 11:54
 

örnek verirmisiniz


dora kyl - 04.12.2014, 17:16
 

thank you 


eyvallah - 08.12.2014, 20:06
 

allah sizden razı olsnu be çarşamba günü kapışçaz sınıflarla 

 


muhammet - 08.12.2014, 20:07
 

çok saolun

 


yhaa sanane - 10.12.2014, 16:26
 

Yani gencler bence cok gezen bilir amma biz okuyani tartiscaz insalllah kazanirik hadi eyvallah..


çok koyan bilir - 10.12.2014, 17:06
 

bence çok okuyan bilir çünkü okudukça beynimiz gelişir ve gezdiğimiz yeri o gezilen yerin anlatıcısı olmadan onun tarihini veya bilgilerini öğrenemeyiz diye düşünüyorum.=D


çok oyan bilir - 10.12.2014, 17:07
 

çok saolunnnn

 


ayyy - 14.12.2014, 17:34
 

işime yaradı teşekkürler

 


zeynep atlı - 15.12.2014, 14:12
 

cok teşekkür ederim sağolun

 


sülümen - 22.12.2014, 20:12
 

OKUYANI SAVUNUYORUM KARDEŞİM..... :D

 


Yaman yılmaz - 27.12.2014, 12:10
 

çok saolun teşekkürler :D


kıromuro - 06.01.2015, 09:41
 

1. olduk laaaaaaaaaaaaaa

Allah hepinizden razi gelmiştir inşallah


gamze mercan - 06.01.2015, 14:28
 

bizimde böyle bir yarışma var ben çok okuyan bilir diyorum inşallah kazanırız


............ - 07.01.2015, 11:02
 

bizde yarın yapıcaz çok işime yaradı

 


Nurullah DEMİR - 07.01.2015, 14:56
 

TEŞEKKÜRLER ÇOK İŞİME YARDI BİZİMDE YARIN VAR


hskmzm - 07.01.2015, 17:27
 

ben zaten biliyordumn  ama ablam bilmiyordu.


çok gezen bilir - 11.02.2015, 16:09
 

allah razı olsun çok işime yaradı. İnşallah biz kazanırız!!!


rena - 12.02.2015, 13:37
 

spas dıkımm  ve bışeksi çıştegi pır ğaş gırıye u geleki sıpas dıgım

ez kefğaşbum u mı 100 sand


Onur Aydın - 12.02.2015, 17:06
 

okyan kısmı baya iş GÖRDÜ saolun


..... - 15.02.2015, 18:03
 

sağolun

 


öykü ada yılmaz - 16.02.2015, 17:29
 

biz yarın münazara yapcaz çok teşekkürler

 


münazara yapan adam - 17.02.2015, 15:50
 

tşekkür


Cansu - 20.02.2015, 17:40
 

Kazanacağımızı BİLİYORDUM!!! Çoook teşekkürler;


melihanur dashie - 23.02.2015, 17:09
 

teşekür ederim çok işime yaradı sayenizde büyük yarışmayı biz kazandık bize gazoz ısmarladılar sizin sayenizde :)


eda - 23.02.2015, 18:21
 

teşekkürler işime yaradı


öykü acar - 24.02.2015, 14:25
 

çok güzel çok işime yaradı


münazara var - 24.02.2015, 16:02
 

çok teşekkürler yarın münazaramız var ve bu bilgiler çok işime yarayacak 


Herhangi bir kişi - 25.02.2015, 18:56
 

Aynen bizimde yarın Münazara var çok işime yarayacak.


önemi yok - 26.02.2015, 06:34
 

çok güzelmiş tabiki çok gezen bilir.


Adsız varlık - 26.02.2015, 19:11
 

∞Kazanırız inşallah münazarayı ama sanki karşı tarafın sözleri bizimkini geçecek  ;)


ismini vermek istemeyen izleyici - 01.03.2015, 19:18
 

Arkadaşlar yarın münazaramız var. Çok gezeni savunucaz. Karşı taraf için zor sorular yazabilir misiniz lütfen ?


çok gezen bilir - 01.03.2015, 20:59
 

Çok teşekkürler sıfta bizim takım kazanacak


sanane - 02.03.2015, 15:47
 

teşekürler


Ziyaretçi - 03.03.2015, 20:49
 

Doğru cevabı direk verseniz olmamı...


KENAN KANBUR - 08.03.2015, 20:11
 

BENCE ÇOK OKUYAN BİLİR ÇÜNKÜ HERZAMAN ÖĞRETMENLERİMİZ HEP BİZLERE KİTAP ÇOK FAYDALIDIR VE KAFAMIZI ÇALIŞTIRIR VE BUNUN İÇİN ÇOK OKUYAN BİLGİLİDİR


KENAN KANBUR - 08.03.2015, 20:13
 

BENCE ÇOK OKUYAN BİLİR


ayşe feyza - 11.03.2015, 20:28
 

çok okuyan bilir çünkü okumak faydalıdır


çok okuyan bilir - 12.03.2015, 15:33
 

çok okuyan bilir çünkü bir yere gitmek istersek hele de uzaksa  iki günümüz orayı gezip didiklemekle geçer ama o yeri bir ansiklopedi vb. güvenilir bir kaynaktan araştırırız bu da en fazla 5 saatimizi alır not: bu dediğim bilgiler türkiye ve güney kore veya türkiye çin arası mesafeler için küçük mesafeleri öğrenmemiz 1 .5 saat fln denedim biliyorum


kfhcjhft - 13.03.2015, 11:40
 

çok güzel

 


alii efe - 13.03.2015, 19:59
 

arkadaslar okumak fikir verin yaaa

 


HALE NUR - 16.03.2015, 08:13
 

umarım benim işime de yara


Ziyaretçi - 16.03.2015, 20:07
 

çok gezen bilir 


sanane - 17.03.2015, 17:44
 

kristop palas amerikayı nasıl keşfetmiştir kolomp amerikayı gezerek keşfetmiştir


Ziyaretçi - 19.03.2015, 12:26
 

tabikide çok gezen bilir


MELİSSA KUNT - 19.03.2015, 13:54
 

Münazarada inşallah işimize yarar.


isimsiz söylemem - 21.03.2015, 10:32
 

rakibinize cevap bulmaya çalışın bulursanız rakibinizde size bulup fikrinizi çürütebilir


senene - 30.03.2015, 17:07
 

iyi güzel işime yarayabilir  teşekkür ederim


adamı vermem - 30.03.2015, 18:23
 

cok guzel işme yaradı

 


kerem - 30.03.2015, 18:57
 

valla cok guzel işime yaradı


Bilgici-58 - 31.03.2015, 15:50
 
  • Biz cuma yapcaz hoca beni çok okuyan grubuna aldı. Ama bence çok gezen bilir çünkü:En iyi fotoğraf makinemiz Beynimizdir bunu sakın unutmayın diğer son teknolojik olan  makineler hikayedir 

okuyan - 31.03.2015, 17:39
 

sagolun


okuyan - 31.03.2015, 18:09
 

HARİKA


Çok Gezen Bilir - 31.03.2015, 18:15
 

Bizde Perşembe günü yapacağız.Bu arada arkadaşlar çok gezen daha iyi bilir. Çünkü insan okuduklarını unutur,ama yaşadıklarını unutmaz.


ÇOK OKUYAN BİLİR - 31.03.2015, 18:35
 

SAGOLUN VAROLUN


şebnem soylu - 03.04.2015, 16:30
 

ALLAHSİZDEN RAZI OLSUN BU BİLGİLER ÇOK İŞİME YARAYACAK...


Eren Sali - 06.04.2015, 16:41
 

işime çok yaradı

 


nurella - 08.04.2015, 18:18
 

çok teşekkürler benimde yarın inşallah kazanırız tabiki çok okuyan 


isimsiz - 08.04.2015, 18:49
 

Bana göre çok gezen bilir çünkü çok gezen bilir grubundayım ama yine de çok gezen bilir hem gezmek eğlencelidir.


ismsz - 09.04.2015, 16:06
 

Sağolunnnn

 


Hacer öztürk - 10.04.2015, 15:11
 

bense çok okuyan bilir çok teşekkürler.


misafirim - 12.04.2015, 06:21
 

süper ama ben çok gezeni tutuyorum !!!!!!!!!!


ASIM BAŞKURT - 13.04.2015, 06:06
 

 “Allah’ın ilk sözü  oku’dur, Allah bizden ilk olarak  okumamızı istiyor.” Arkadaşlar dinimizin ilk emri okumaksa ve din sonsuz mutluluğa ulaşmanın navigasyonuysa neden okumanın gezmekten üstün olduğunu kabul etmiyorsunuz ?

Arkadaşlar skolastik düşünce dönemini düşünün  yani 16. Yy.dan bahsediyorum.Martin Luther sizce bir gezgin miydi yoksa dönemin bilginlerinden miydi ?

Birçok icadın okuyarak, araştırmalar, incelemeler gözlemler yaparak ve çeşitli istatistikler sonucu gerçekleştirildiğini ve günümüzde halen yeni buluşlar bulanların gezen turistlerin değil okuyan bilim adamları olduğunu sizde biliyorsunuz.

Arkadaşlar sizler diyeceksiniz ki gezmeden keşfedilmeyen kıtalar  okuyarak nasıl keşfedilecekti ? Ben size siz sormadan söylüyeyim.Şimdi bahsettiğiniz insanlar dönemin düşünürleriydiler.Onlar dönemin önde gelen şahsiyetleriydiler ve emin olun ki onlar birçoğumuzdan daha fazla okuyan insanlardı.Okuyan adam düşünür,sorgulamayı öğrenir ve her şeyi sorgulamaya başlar. İşte o seyyahlar önce okudular sonra sorguladılar ve ilk fırsatını bulduklarında  gezdiler.Siz Evliya Çelebiyi gezginliğiyle biliyorsunuz aslında bunuda az çok  okuyarak elde ettiğinizi de biliyoruz yani biz  çok okuyanlar evliya çelebinin bir takım okullardan geçtiğini ve günümüze birçok eser bıraktığını ve bu eserlerin birçoğunun seyyahlık dışındaki bilgileri barındırdığını biliyoruz.

Arkadaşlar insan ömrü sınırlıdır ve bu ömür bırakın başka coğrafyaları doğduğunuz coğrafyayı bile öğrenmenize yetmeyebilir.İşte bir anksiklopediyi açarsınız ve dünyanın öbür ucuna gidip gelebilirsiniz ve bu durumda hem kalıcılığı hem zamanı elde etmiş olursunuz.Ekonomi de cabası.

Arkadaşlar okumadan gezmenin bir faydası bir avantajı olsaydı turistik eserlerin kenarlarında farklı farklı dillerde açıklamalara gerek duyulmazdı.Kitap okumak bilgi dağarcığımızı,hayal gücümüzü, dünyaya bakış açımızı, ufkumuzu ve kelime hazinemizi  geliştirir.Akademik kariyer yapmak istiyorsanız ve okumaya karşıysanız emin olun ki hayalden öteye geçemeyeceksiniz.Zaten kariyer peşinde olan bir insan okuyarak kendini geliştiren kişidir.

Arkadaşlar bütün dünyayı gezmiş olsanız hatta uzaya dahi çıkabilecek güçtede olsanız soyut varlıkları gezerek değil okuyarak algılarsınız.Eğer soyut varlıklarda gezerek öğrenilseydi öyleyse müslümanlık inancı için her kişinin Arabistan’a gitmesi gerekecekti.Fakat iyiki kitaplar var ve bizler inanmak için ne Arabistan’a ne de herhangi bir din merkezine gidip gezmek zorunda kalmıyoruz."Dünyayı yöneten, kalem, mürekkep ve kâğıttır."
Jonathan Swift

1.Okumadan gezen, gezeceği yeri nereden bilir?,

 

2. Hayattaki her konuyu gezerek nasıl öğrenebilirsiniz? Örneğin; Hukuk, psikoloji ,matematik , din ,edebiyat , tıp ve benzeri bilim dallarını her yönü ile ve detaylı bir şekilde gezerek nasıl öğrenebilirz  ?


MÜCAHİT ALTÜN - 14.04.2015, 04:53
 

ALLAH RAZI OLSÜN BU BİLGİLER İŞİME ÇOK YARADI   ÇOK GEZEN BİLİR


yağmur akgün - 14.04.2015, 10:55
 

bence çok gezen daha iyi bilir çünkü gezen insan bizzat hayatla iç içedir ama okuyan okuduğuyla kalır


bla.. bla ...bla... - 14.04.2015, 12:31
 

çok okuyan olduğunu düşünen lere......

       sen kendine özgü birisin kimse değil ! 

   işte bu yüzden başkasınnın yazdığı bi metin paragraf yada

   bi kitapla yetinme . git gez ve sende bi paragraf yaz veyabi kitap 

   osana kalmış ! başkasının seni etkilemesine  izin verme  :0   :D   :P
                            

hatice kocaoğlu - 15.04.2015, 17:23
 

bayıldım çok teşekkürler ve gezeni savunnan arkadaşlarım nasıl söylersiniz bunu hayatınızda hiç kitap okumafınızmı allha aşkına tabiki okuyan bilir ya mantıklı olun az


nazlı uçar - 16.04.2015, 16:28
 

okumak gezmekten daha önemlidir

arkadaşlar ben okumaktan yanayım mesela sen gezdiğin yerleri okumadan nasıl gezersin?


flnfsıdhjo - 16.04.2015, 19:47
 

Saolun çok işime yaradı. Yarın da münazara var ve kesin biz kazanacağız. Teşekkür ederimm :D


Osman Talha - 20.04.2015, 17:53
 

munazara yarışması pazartesi çok saolun bu arada cok gezen bilir

 


Kübra - 24.04.2015, 19:04
 

Okuyanlar anlamaz okusa bile en az 5 saatte unutur ama gezen 2senede geçse kalıcı olur


ayşe - 25.04.2015, 07:30
 

Gezen daha çok bilir:-) 


edam - 27.04.2015, 16:15
 

bizde yarın yapacaz bence çok gezen çok bilir :D

 


HACI FURKAN SAK - 05.05.2015, 11:24
 

OKUMADAN HİÇ BİR ŞEY OLMAZ ÖNCELİKLE OKUMAK LAZIM AFEDERSİNİZ AMA ATALARIMIZIN BOŞA SÖYLENMİŞ SÖZÜ YOKTUR DEMİŞ Kİ ATALARIMIZ ''ÇOK GEZENİN AYAĞINA BOK BULAŞIR'' DEMİŞ. OKUMADAN DİNİNİ NASIL ÖGRENECEKTİN SÖYLE HADİ RABBİNİ NASIL BİLECEKTİN ? 


melike ozer - 05.05.2015, 14:02
 

bana göre yanlış cevap çok gezen


fatoş - 12.05.2015, 14:47
 
bencede cevap çok gezen bilir
gökçe - 13.05.2015, 15:54
 

tabiki gezen dünyanın yuvarlak olduğuda gezilerek bulundu


melisa esra - 13.05.2015, 18:21
 

tşk bizimde yarın münazara var inş. kazanırız... 


ali - 17.05.2015, 19:02
 
abi teşekürler

cok gezen - 20.05.2015, 14:26
 

Rehber tutabiliriz gexdigimiz yerleri anlamak için.  Gezdiğin zaman akılda daha kalıcı olur ama okuyunca aklimizdan uçup gidiyor


çok gezennnn - 26.05.2015, 19:35
 

saol yarın münazara var çok yardımın oldu İnşallah kazanırız .Kaynakça yapıp hakkınızı koruyacam.

 


Yarın - 27.05.2015, 07:37
 

Cok guzel de her paragrafin cevabi olsaydı yani bu mMünazara oldugu icin 


nuray palamd - 29.05.2015, 06:26
 

bence okuyan çünkü hazine kutumuz gelişir ama oookuyan diyenlere çok güzel aferinnnn


adınıvermek istemeyen emre - 03.06.2015, 13:16
 

KAZANDIK


isimsiz irem - 03.06.2015, 17:09
 
Arkadaşlar cok gezen bilir tarafındayim karsi takimi zor duruma dusurmek icin birkac soru yazarmisiniz
Medine Erik - 11.10.2015, 07:44
 

çok güzel savunmalar var bizde sınıfta yapacağız


derya iraç - 21.10.2015, 14:25
 

çok teşekkür ederim yarın münazaram var çok yardımcı oldu verdiğiniz  bilgiler


rd - 24.10.2015, 11:10
 

Superdi vallah yarismayi kazandik🏇


münezara - 06.11.2015, 12:46
 

çok gezen bilir çünkü biyerde olay olsa onu hemen duyar ve gider ama çok okuyan onu duymaz kitab lardada yazmazama olay ççook feci ise 4 yıl sonra ancak duyar bu yüzden çok gezen daha çok bilir


pelin kara galatasaray hastası - 14.11.2015, 15:20
 

süper işime çok yarayacak


Beşiktaş Hastası - 17.11.2015, 20:06
 

Yarın Münazara Var Birde İngilizce Açıklmalı :D çok tşkler işime yaradı Eyvallah.


rabia fatma boğa - 26.11.2015, 16:23
 

bence gezen bilir


ZELAL SOR - 01.12.2015, 17:35
 

ÇOK İŞİME YARADI TEŞEKKÜR EDERİM


Kaf kef - 02.12.2015, 15:39
 

Vay iste bu TEŞEKKÜRLER hadi gazam mübarek ola bakalım yarın ne olaçak


çok güzel - 14.12.2015, 13:37
 

ÇOOOOOOK GÜZEL GERÇEKTEN İNŞ BİZ KAZANIRIZ BEN ÇOK GEZEN BİLİR DİYORUM


Ziyaretçi - 20.12.2015, 09:51
 

cok isime yaradı cok okuyan


KEK - 22.12.2015, 14:49
 

kazandık


çok okuyannn - 25.12.2015, 20:15
 

çok işime yaradınız


tai.fun - 09.01.2016, 14:41
 
Gezen bilir neden mi?

Gezen insan yazar, yani bilir ve bildiğini okuyana aktarır. Okuyan sadece yazanın aktardığını bilir ve aktardığı kadarını bilir. Görmediği ve yaşamadığı için de gezenin aktardığını doğru kabul etmek zorundadır. Diyelim ki gezen insan önce okur ama okuduğunu ancak gezerek ve yaşayarak doğrular. Ya okuduğu doğru değilse? İşte o zaman da kendi gözüyle gördüğü ve yaşadığı doğru olandır. Okuyanın bilgisi okuduğu kadardır ama gezenin bilgisi okuduğundan daha fazlasıdır. ;)
Gezen ve okuyanı karşılaştırıyorsak bilgi anlamında, aynı konularda tartışılması gerekir. Örneğin Matematik gezilerek bilinecek bir konu değildir o nedenle okumaktan başka çare yoktur. Aynı şekilde yerel yemek kültürü okunarak bilinemez ancak gezerek ve yereli yerelden tadarak bilebilirsin. Yani sonuçta Matematik ve Yerel Yemek kültürü gibi örnekler otomatikman devre dışıdır. Ama örneğin farklı toplumların hayat tarzını, yaşayışlarını hem okuyarak öğrenirsin hem de gezerek. Bu durumda yani eş konularda edinilen bilgiyi değerlendirdiğimizde ancak, doğru değerlendirme yapmış oluruz. Asıl soru burada bu durumda çok okuyan mı bilir çok gezen yani yaşayan mı bilir? Sonuç tabi ki çok açık gezen yani yaşayan.


faruk - 16.02.2016, 18:04
 

çok harika


okuyan bilir - 20.02.2016, 13:58
 

KAZANDIIIIIIIIIK


cok gezen - 24.02.2016, 12:58
 

Çok tsk ;)


Zeyno fm - 24.02.2016, 15:44
 

Bizde okulda İngilizce olarak münazara yapcaz.😁


çok okuyan - 24.02.2016, 20:25
 

çokk işime yaradı  çok okuyan kazanıcak


fırat öksüz - 25.02.2016, 03:41
 

çok iyi bilgiler aldık teşekür ekiyoruz


eylül saygıoğlu - 28.02.2016, 17:22
 

guzel


Sude - 02.03.2016, 19:04
 

Merhaba  öğretmenim bize insan haklarından tartışma gorevi verdi ama ben  gezen  bilir tarafını tutuyorum kesinlikle o çünkü  okuyanın aklında birtek okuduğu kalır gezen  ise gördüğünü hiç unutmaz  yani gördüğünü kimse bilmez teşekkür ederim birazda olsa bilgi öğrendim teşekkür ederim  😆😆😆😆😆


minnoş - 05.03.2016, 12:50
 

bencedee cok gezen bilir cunku cok gezen hayatla icicedir bu yuzdenddee  o kisilerin.        Hazneleerii ni büyültürler.yani bu nedenle de cok gezen dahhaaa cokk bilir.......


Burak - 07.03.2016, 14:05
 

Bence Çok Gezen bilir. Çünkü : Amarika nasıl bulundu?? Amarikanın olduğu ozamanlarda kimsenin haberi yokttu ve Adam gezerek amarikayı buldu.Ve nasıl bulunduğu ile ilgili kitaplara yazdılar. Azcık mantıklı olun kitap yazıcıları kafasından uydurmuyor.Gezerek,öğrenerek kitapa yazıyorlar. Mesala fen bilgisi üzerinden gidelim, Güneş ve Ay Nasıl bulundu??? Tabikide Keşif sayesinde gezme sayesinde herneyse keşif, gezme aynı sözcükler.Güneş ve Ay'ı buldular ve bunu hemen kitaplara geçttiler. Ayrıca Piri reis Haritayı Nasıl yapttı??? Hiç bir kitap'da Harita yokttu. Gezdi, Gördü, Keşfetti Haritaya çevirdi şimdi kitaplarda. Siz ne kadar okursanız okuyun o okuduğunuz şey 10 gün sonra aklınızdan silincek. Söyleyin bana 4. sınıf'da İşlediğiniz bir konudan sorsam cevaplaya bilirmisiniz?. Ve ayrıca Kitapda yazanları sadece aklınızda düşünürsünüz. O bilgiyi gezerek öğrenseniz o anı ölümsüz yaparsınız anı fotoğraf makinesi gibi.Azcık mantıklı olun Yha... Kitap'lar kendi kendine basılmadı ya kitapları yazanlar dünyanın yarısını geziyorlar. Azcık mantıklı konuşun... İnsan okuduklarını unutur, ama yaşadığını unutmaz."


rabia sevinc - 08.03.2016, 18:48
 

Cok isime yaradi


çok gezen bilir - 09.03.2016, 14:36
 

çünkü insanlar yaşadılarını unutmaz.okumadan gezmenin bir faydası olmayacaktır sözüne katılmıyorum çünkü gezip bir olay olduğunda sen ona müdahale etmek zorunda değilsin bakabilirsin müdahale eden kişileri izler ve ne yapıp ne yapmadığına bakabilirsiniz. sonrada onun yaptığına göre ve sonuçlarına göre hareket eder ve ona göre davranırız.yani okumaya gerek yokı o yüzden bnce çok gezen bilir.


haberci - 10.03.2016, 17:33
 
bnce çok gzn bilir yinede tşkler
Çok Gezen Bilir - 14.03.2016, 16:03
 

Niye çok gezen çünkü Savcı Niye olayı yerinde görür.


hasan ÖZKÜRKÇÜ - 15.03.2016, 15:19
 

yarın munazaramız var teşekkürler bence gezen


çok gezen bilir !! - 16.03.2016, 16:12
 

çok teşekkürlrr


zeynep gürdal - 24.03.2016, 19:11
 

çok teşekkür ederim yarın münazaram vardı çok işime yaradı


Melek azra öncel - 31.03.2016, 17:51
 

Eyvallah abiler ablalar bunları yazdığınız için tşkkrlr tabiikide biz kazandık yani çok okuyan  misal bi sınıfı geldiniz orda asılı Mehmet Akif Ersoy un istiklal marşını yazdığını nerden bileceksin gezerek mi?Allah aşkına mantıklı konusun. Yaaa!


cok gezen bilir - 31.03.2016, 18:19
 

bizde yarın yapacağız bu bilgiler cok isime yaradi cok tesssekkürlerrrrrrrrrrrr


çok okuyan çooook bilir - 04.04.2016, 17:43
 
6 nisanda münazaramız var ve ben savunianlardanım çok güzel kesin 1.olucaz
yakamoz kızıl - 05.04.2016, 17:33
 

Çok güzel çok işime  yaradı munazarayı biz kadandık..


BİLİNMEYEN - 07.04.2016, 04:20
 

çok teşekkürler işimize çok yarayacak :)


ibrahim elçi - 07.04.2016, 14:05
 

beğenmedim


münaazara - 11.04.2016, 12:40
 
birazda örnek olsa hitab olsa güzel olur diye düşündüm

ali - 12.04.2016, 16:16
 

inşallah kazanacaz bakalım


başak altındag - 20.04.2016, 16:57
 

çok teşekkür ederim bizde sınıfımızda yarışma yapacagız


gezen bilir - 21.04.2016, 07:12
 

Sizin de yorumlariniz sayesinde çok isime yaradı site ve yorum yazanlara tesekkur ederim


Bence okumak - 21.04.2016, 13:51
 

Ben ve grup arkadaşlarım Münazara yapacağız. Umarım kazanacağız. Çok yardımcı olmasa da -çünkü ben hepsini söyleyecektim- teşekkür ederim. Yine de bilgilerim sağlamlaştı. Acaba gezi nasıl savunacak? Diğer arkadaşlarıma başarılar dilerim.


esdf - 25.04.2016, 17:48
 

Beğendim ama kaybetik


Zehra gezgin - 25.04.2016, 18:28
 

ben her zaman cok gezen bilir tarafındayım


cok gezen bilir - 26.04.2016, 05:41
 

Tesekkurler


Okuyan bilir - 02.05.2016, 17:16
 

Bence en cok okuyan bilir bre kardas


Ben :D - 09.05.2016, 12:12
 

:( MÜNAZARALARDAN NEFRET EDİYORUM !!! Ama işime yaradı sağolun.


okuyan - 10.05.2016, 19:06
 

çok güzel hazırlanmış, işime yaradı


Gezen Bilgin - 24.05.2016, 19:21
 

Ben gezeni savunuyorum.Sonuçta bir görseli gördüğümüzde akılda daha kalıcı olur.Bide herkeste bilir ki çok gezen bilir.Bunun testini bile yapabilirsiniz.Gidip İtalya'yla ilgili bi roman mı okusan aklında kalır yoksa İtalya'yı gezsen mi?


sude demirci - 02.06.2016, 11:18
 

Cookk iyi


mehmet ataş - 07.08.2016, 09:14
 

Sorunun cevabı : Allah  c.c bilir.


betül karataş - 19.08.2016, 07:56
 

arkadaşlar hangisi bilir anlamadım sorunun cevabni ne ???


aleyna samancı - 24.09.2016, 11:00
 

okuyan bilmez çünkü sadece okur vede gezip görenler yeni şeylerde keşfetmiş olurlar


isimsiz - 30.09.2016, 09:26
 

kompozisyonum için çok işe yaradı


emirhan beyaz - 10.10.2016, 16:52
 

yarın münazara var çok okuyanı savunuyoruz İnşallah kazanırız


emirhan beyaz - 10.10.2016, 17:25
 

yarın münazara var çok okuyanı savunuyoruz İnşallah kazanırız


almira tutku - 12.10.2016, 19:19
 

teşekkürler...


buse yıldırım - 13.10.2016, 19:29
 

harika ya


Cok okuyan bilir👍👍 - 14.10.2016, 15:10
 

Bence çok okuyan bilir ayrıca bilgiler çok işime yarıyor sagolun


Emine - 19.10.2016, 17:51
 

Bence gezen bilir ama biz çarşamba günü okuyanı savuncaz bay


Esaresim - 19.10.2016, 17:58
 

Merhabe münazara işime yaradı herkese teşekür ederim  iyi günler


Emine bozan - 20.10.2016, 14:17
 

Bence gezen daha iyibilir çünkü gezen her yeri görür farklı yemekler tadar farklı farkĺı yerler insanlar görür


Duygu OYTUN - 26.10.2016, 20:48
 

Thank you WE WON


mesut pehlivan - 02.11.2016, 19:18
 

cok gezen cunku bir seyi daha ayrintili gorebilir


aysegülşah - 03.11.2016, 16:12
 

asım bozkurta teşekkurler


Ayşenur Genç - 15.11.2016, 17:03
 

Çok teşekkürler bizde yarın yapcaz tabikide biz okuyan bilirler kazancaz bu arada çok işime yaradı


c yılmaz - 30.11.2016, 10:40
 

Gezen ne ile gezer bedava mı parayla gezer. ayakkabısı bile uygun olmalı gezmeye. gezme maliyetini herkes bulamaz. Okumak için fazla maliyet yoktur. emanet kitap alan milyonlarca okuyucu birçok bilgiye sahip olmuştur


cok gezen bilir - 02.12.2016, 16:09
 

TÜRKİYEEE 1. OLDUK!! MARDİN/NUSAYBİN YILDIRIM ORTAOKULU 7/B SINIFI


ezel onur - 02.12.2016, 19:04
 

off kararsız kaldımmmmmm


Gizli - 05.12.2016, 15:43
 

ÇOK GÜZEL OLMUŞ.


enes - 08.12.2016, 16:21
 

çok thank you


Ege Karagöz - 09.12.2016, 12:50
 

Teşşekürler çok iyi yazmışsın


ALEYNA BAŞ - 11.12.2016, 16:47
 
COK BİLGİ GEREKİR ZATEN OGRETMENİMİZ BİLGİ ALMADAN GELEN BİRDAHA GELMESİN

gizli bilgi - 12.12.2016, 12:52
 

bizde yarın yapıcaz


Sudiş - 15.12.2016, 11:36
 

çok güzel birimde okulda yarışma var


doğa kumsal gürdoy - 22.12.2016, 16:51
 
  • OKU OKU OKU

yazgül sipki - 22.12.2016, 18:30
 

gerçekten  işime çok yarıyacak teşekkürler


münevver sağlık - 23.12.2016, 10:40
 

gerçekten çok faydalıydı teşekkür ederim mustafa seni seviyorum


drhnd - 24.12.2016, 09:38
 

bence 2side saçma


ibrahim - 26.12.2016, 08:20
 

birşey öğrenmen için paraya  gıyıcan kardşim


münazara - 27.12.2016, 16:27
 

bizde yarın yapacağız önce diyer konuydu ama biz değiştirmek istedik


Ziyaretçi - 28.12.2016, 18:00
 

Çooooooooooook teşekürler


TŞK - 31.12.2016, 10:18
 

oley be haftaya münazaramız var yaşasın sağolun ♥


Caner denur - 03.01.2017, 14:10
 

Yani piyango çkısa kitaplık alıcan öylemi gez parisi öğren


isimsiz - 04.01.2017, 15:58
 

İngilizce speaking konumuz ve bence iki taraf da birbirini tamamlıyor ama ben yine de gezerek öğrenme tarafı olmalıyım 


Ziyaretçi - 09.01.2017, 07:27
 

Çok Teşekür Ederim


bence gezen - 17.01.2017, 17:57
 

kazanca insallah yarın bizimde münazaramız var


insallah kazancaz - 17.01.2017, 17:58
 

yarın benimde münazaram var insallah kazanırım


Sueda Öğrenir - 04.02.2017, 14:30
 

Allah Senden Razı Olsun. Salı Günü 4/B İle Münazaram var Hiç Hazırlık Yapmamıştım


eylom - 06.02.2017, 15:13
 

benim perşembe günü münazaram var arkadaşlar bunu bilin ki çok okuyan daha çok bilir çünkü bir insa hayatının anca 50 yılını gezerek geçirebilir


gezerek - 07.02.2017, 15:00
 

arkadaşlar hep okuyarak diyosunuz benimde cuma günü var moralim bozuldu ama siteyi sevdim tşk


çok okuyannnnn - 07.02.2017, 17:56
 

bizde yarın sınıfta grupça yapacağız. 


ÇOK OKUYAN - 25.02.2017, 17:48
 

BİZDE CUMA GÜNÜ SINIFTA YAPICAZ İNŞALLAH


Çoooook okuyannnnn - 28.02.2017, 09:37
 

Vallah yenicem🤣


Gezen Bilir Diyen Kişi - 01.03.2017, 15:18
 

Haftaya münazaramız var :) Eminim ki gezen bilir grubu kazanır. Bu bilgiler çok işime yarayacak. Hepinize teşekkür ederim. :) :)


Bilinmeyen kıpır kıpır kişi - 03.03.2017, 11:46
 

Valla ne diyeyim haftaya cumaya üff


Şeymanur Koçer - 07.03.2017, 17:02
 

Çok beğendim. Benim konum çok okuyan inşallah kazanırız. Teşekkür ederim.✅✅✅


neslihan demir - 11.03.2017, 19:05
 

çok teşekkürler yol gösterici oldu 


yağmur yıldırım şimşek bulut - 18.03.2017, 07:39
 

arkadaşlar ben gezeni savunuyorum münazarada zorunlu seçti hoca ama size bir soru sormam lazım gezen biliri bu tezle savunanlar kazandı mı ???


Yorum Yaz          
Öncelikle Yandaki İşlemin Sonucunu Yazın: İşlemin Sonucunu Kutucuğa Yazınız!
Ad Soyad:
          
Yorumunuz site yönetimi tarafından onaylandıktan sonra yayınlanacaktır!